|
|
We ontvingen nog geen reactie vanuit deze bedrijven.
1. Bestaat er geen andere manier voor de stabiliseringswerken van het domein en het heien van de palen ? De manier waarop het nu gebeurt is onhoudbaar voor de omwonenden. Wij horen bijna om de seconde een bonk en dit reeds gedurende 3 maanden. Zo ja, waarom passen jullie die niet toe ?
Op de site van Antwerp Express Port: http://www.antwerpexpressport.com/ Belangrijkste Kenmerken ∙ Zeer frequente link met ALLE diepzeehavens: dagelijkse calls naar Antwerpen, Rotterdam en Zeebrugge. ∙ Inlandse gate link met diepzeeterminals: o betere informatie stroom: ∙ - EDI link ∙ - Virtueel stokkeren ∙ - RF scanning o Douane behandeling ∙ - Bemande douanepost op de terminal ∙ - Entrepot D/E en toekomstige AEO status ∙ - Automatisch doorsturen transportdocumenten ∙ - Papierloze douane voor tijdelijke opslagruimte Op verzoek 24/7 geopend IMDG vergunning voor gevaarlijke goederen ISPS compliance Flexibel leeg depot op de terminal (verlenging van de diepzeeterminal) Logistieke Zone ∙ Rechtstreekse gate met inland terminal (minimale rangeerkosten) ∙ Hoogwaardige magazijnen gebouwd volgens de laatste Vlarem milieuwetgeving (milieu-kritische opslag mogelijk) ∙ Flexibele werkuren ∙ Synergie tussen verschillende ondernemingen ∙ Kantoorruimte
2. Gevaarlijke goederen : aan welke goederen denkt men hier ? http://www.antwerpeastport.com/pers/pers.asp?artikel=12dd 10-12-2009
Heylen en DP World willen eind 2010 met Antwerp East Port (voorlopig een roepnaam) van start gaan. Tegen 2015 wil DP World 200.000 teu (20 voetcontainers) op zijn terminal behandelen. http://www.lloyd.be/Article/tabid/231/ArticleID/21629/ArticleName/BeverdonkContainerTerminalkrijgtvorm/Default.aspx#dd 30-11-2011 Op termijn kan de terminaloppervlakte uitgebreid worden tot 100.000 m⊃2; en de kade tot 500 meter. De terminalcapaciteit zal dan 300.000 teu bedragen. In totaal zullen er dan vier containerkranen ingezet worden"In de aanvangsfase zal de terminal geopend zijn van 6u tot 22u. Op termijn moet dat 24/7 worden", zegt Dennie Lockefeer, general manager van DP World Intermodal http://www.antwerpexpressport.com/ • Fase 1:4 Ha container plein 250 m kade 1 portaalkraan 2 reach stackers• Fase 2:7 Ha container plein 500 m kade 2 portaalkranen 4 reach stackers• Fase 3:10 Ha container plein 500 m kade 3 portaalkranen 6 reach stackers
DP World spreekt in 2009 over 200.000 teu, 2 jaar later zijn dat er al 300.000 = +/- 820 containers/dag als ze 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 werken voor 4 containerkranen en dan komt Van Wellen er nog eens bij met 6 kranen, m.a.w. geen seconde rust meer voor de omwonenden. HOEVEEL KRANEN KOMEN ER? Op een mooie zomerdag gezellig buiten zitten is voorgoed verleden tijd. Wij zullen dag en nacht in het lawaai zitten.
3. Wat gaat DP World en Van Wellen doen aan - het geluid van het laden en lossen van containers ? - het geluid van de stackers - het geluid van de kranen - het licht - uurregeling - zon- en feestdagen
Eventuele tegenargumenten WERKGELEGENHEID
http://www.antwerpeastport.com/pers/pers.asp?artikel=4 dd 11-12-2009
Langs het Albertkanaal en de E313 in Grobbendonk wordt hard gewerkt om tegen eind volgend jaar een gloednieuw industrieterrein kant en klaar te krijgen. Op de site werken straks mogelijk 1.000 mensen http://www.antwerpeastport.com/pers/pers.asp?artikel=3 dd 13-01-2010
Begin 2010:"Eens de site volledig ontwikkeld en op kruissnelheid, zullen er ruim 500 arbeidsplaatsenworden gecreëerd"
Sumitomo zag de voordelen van Grobbendonk in en besloot om zijn klant, Mizuno, in de nieuwe gebouwen onder te brengen. Op middellange termijn denkt Sumitomo er aan om de volledige operatie vanuit Wilrijk naar Grobbendonk over te hevelen.
In december 2009 spreekt men over 1000 jobs, 1 maand later nog over 500 jobs. Verhuis van Wilrijk naar Grobbendonk (= nuloperatie). Chauffeurs die nu al rijden, zijn ook geen extra werkkrachten.
|